среда, 15. фебруар 2017.

U susret 45. FEST-u*

Dobrodošli na moj blog. :)
Danas pišem o 45. Međunarodnom filmskom festivalu - FEST koji se održava u Beogradu.
Već godinama sam fan istog, pogledam uvek par filmova i generalno volim da propratim koji je odabir filmova za prikazivanje.

Ove godine Fest traje od 24.02. do 05.03. i to su dani kada naš grad odiše filmom, a posebno je lepo videti dugačke redove za kupovinu karate već prvog dana prodaje. Ti redovi nam kažu da kultura ipak postoji u našem gradu. Karte za FEST su uglavnom jeftinije od standardnih bioskopskih karate (od 250 do 400 din) a pored tradicionalnog prikazivanja u Sava Centru, filmovi se prikazuju i u bioskopima Cineplexx Ušće, Fontana, Dom omladine, Dvorana kulturnog centra, Jugoslovenska kinoteka, Muzej Jugoslovenske kinoteke i u Centru za kulturu "Vlada Divljan".


 

Film koji otvara 45. fest je Na mlečnom putu našeg poznatog reditelja Emira Kusturice, sa Monikom Beluči u glavnoj ulozi. Karte za ovaj film su već rasprodate, a od kada je film izašao cela Srbija priča o njemu i o prelepoj Moniki. Ovo je priča o životu jednog čoveka, kroz tri razdoblja. Film nakon Fest-a kreće svoj bioskopski život u Srbiji, tako da ga možete tada pogledati.


Film koji zatvara FEST je Tišina u produkciji Meksika, Tajvana i SAD-a, sa Lijam Nisonom kao glavnom zvezdom. Film je zasnovan na istomenom romanu japanskog pisca Šušaku Enda. Film govori o hrišćanskim misioniram koji posećuju Japan gde se vrši progon hriišćana.

Sam program podeljen je u više celina: Gala 45, Glavni program - takmičarski i van konkurencije, Srpski film, Fest 45, Fokus Evropa, Specijalne projekcije, Plazma festić, Granice, Trhills and kills, Microwave i Fest klasik.

Sada bih se osvrnula na neke filmove iz svake programske celine koji su meni privukli pažnju.
Gala 45 mi je onako skroz zanimljiv i potpun program. Mislim da svaki film u okviru programa ima neku svoju publiku i može biti vrlo zanimljiv za gledanje. Filmovi iz ovog programa koji su mi privukli najviše pažnje su: Džeki, Kraljica Španije, Noćne Zveri i Ona.

Kraljica Španije je film koji ću sigurno pogledati, uz neponovljivu  Penelope Kruz.


Oslobađanje Skoplja takođe deluje vrlo zanimljivo, u režiji Danila i Radeta Šerbedžije.

U glavnom programu, meni najviše pažnje privlači Francusko-Nemački film Franc kao prelepi istorijski film. 

U takmičarskom delu tu je svakako film Eva koji sam prvi i primetila na čitavoj listi, volim ovakve filmove, a nisam do sada čini mi se gladala Izraelske filmove pa me vrlo zanima kakav je ovo film. Ta čar Festa i jeste u tome da se pogledaju neki filmovi koji inače ne dolaze u naše bioskope i nemamo naviku da ih gledamo.


Srpski film kao programska celina svakako privlači pažnju jer mi volimo da gledamo domaće filmove. Tu su i neki filmovi koji su u predhodnom periodu bili na programu u biskopima, a ja preporučujem Jesen Samuraja.
Od ostalih filmova najviše pažnje privukao mi je Rekvijem za gospođu J. uz moje omiljene domaće glupce - Mirjanu Karanović i Srđana Todorovića.


U programskoj celini FEST 45 obratite pažnju na Mančester na moru, Odabrane žene, Poricanje i To je samo kraj sveta.


U Fokus Evropa se nalazi dosta zanimljivih filmova: Čovek za hiljadu lica, Nevidljivi svedok, Ljubav nije stranac, Kuća kraljevog namesnika su samo neki od njih.
Volim da gledam Španske trilere pa mi je Nevidljivi svedok prvi na listi za ovaj FEST. Film govori o biznismenu koji se budi u sobi pored leša, a vrata su zaključana iznutra. Film prati njegov pokušaj da sazna šta se zapravo dogodilo.


Bićete u prilici da pogledate i specijalnu projekciju filma Gorana Markovića - Slepi putnik na brodu ludaka o Petru Kočiću.

To bi bio moj osvrt na 45. Fest, nadam se da sam vam bar malo pomogla u odabiru. Za sve ostale informacije posetite njihov sajt FEST.

Pišite mi šta vi planirate da gledate i vaše utiske ukoliko ste neki od filmova gledali ranije.

Hvala na čitanju!

*Sve fotografije preuzete su sa oficijalnog sajta FEST-a.

2 коментара:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...